fredag 4 januari 2013

50 nyanser

Snart är de slut mina böcker om Christian Grey och hans förehavanden i 50 nyanser serien. Fick dem i julklapp och har läst dem i timmar! Klart det är kittlande med sexbiten men ärligt talat blir man lite van mot slutet och intresserar sej mer av hur det egentligen ska gå för dem som kärlekspar. Har kanske 50 sidor kvar som jag ska spara till kvällen. Nästa bok kommer ut i mars.
Jag tycker det är kul med upplägget att tjejen i boken har sitt förnuftiga jag som talar om för henne vad hon borde tycka och känna. Den som bromsar och försöker hålla hennes fötter på jorden. Till motsats då hennes inre gudinna som dansar, gör piruetter och liknande så fort det kommer sex och bus på tal. Som fullständigt skiter i förnuft och bara går på känsla.
Man har nog tappat mycket av det där själv under årens lopp. Klart man måste vara förnuftig men ibland önskar jag att min intre gudinna var lite starkare, uppkäftigare och gjorde mej mer levande!

Idag ska nog fler tomtejävlar få krypa ner i sina lådor. Solen strålar från klarblå himmel och det känns inte så juligt längre! Tror nog det blir en promenad i dag också. I går blev det dryga 6 km vilket innebär att vi knatat  ungefär 3 mil sen den 23 december och jag tycker vi är duktiga!
Kvällen bjuder på tacomiddag innan jag tar "semester" från hemmet och tillbringar helgen med Peter. 
Jag har ju varit hemma nu onsdag - fredag så det är inte så mycket fredagskänsla men till er andra...
Freeeeeeedag :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar