torsdag 17 januari 2013

Mia på Grötö

Jag älskar Mia Skäringer! Har läst hennes bok Dyngkåt och hur helig som helst och skrattade så jag kiknade där jag låg under täcket i sängen hemma hos Peter en hel förmiddag utan att släppa boken! Den är allvarlig också och det är mycket igenkännande nickar av sånt man känner igen och har upplevt själv. Allt på ett språk som talar direkt utan omsvep och krusiduller.. Jag är dock inget fan av solsidan men såg fram emot gårdagens Mia på Grötö.

Det var bra, riktigt bra och bara en sån fras som "Jag har fått kuk när jag ville ha kärlek" ja förlåt språket men jag tror många tjejer kände igen sej där! Nu säger jag inte att det ena måste utesluta det andra men visst är det ganska typiskt för oss tjejer. Att ta den delen som bekräftelse. jag tror absolut karlar har det bekräftelsebehovet också men det ligger oftast mer djupa känslor bakom vårat sexliv. Det är det intima som vi delar med den vi älskar. 
Den fysiska närheten tar vi nog gärna som kärlek fast det inte alltid är det.

Ja, nog om Mia på Grötö till nästa vecka!
Idag är det torsdag vilket innebär körövning i vanlig ordning. Vi övar på ett stort framträdande med alla körer i församlingen. Det blir maffigt och häftigt men svåra stämmor! Blir att lägga in i lurarna och indoktrinera stämmorna i huvudet!
Imorgon är det fredag och veckan som jag trodde skulle sega har som vanligt rusat på. Peter ligger hemma och är krasslig än så jag får klä på mej sjuksköterskeuniformen och badda pannan i helgen. Om han inte blir frisk rekordfort så lär jag få gå ensam på balunset hos Bella på lördag. Men det funkar, jag känner ju flera av de som kommer.
Nu blir det lite Roliga klipp på tvn en stund innan natten får ta över.
Hörs vi inget innan helgen så önskar jag er en alldeles underbar sådan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar