onsdag 9 januari 2013

Mössor och skålar!

På hemväg från jobbet så åkte jag förbi Maxihuset och Ica. Skulle bara ha några småsaker och då stod de plötsligt där, de rosa skålarna jag letat efter som hörde ihop med de tallrikar jag köpte för ett tag sedan. Jag har letat men det fanns bara vita, men nu stod en hel drös rosa, eller syrenlila tror jag är rätt benämning, till det facila priset av 10 kr! 8 stycken plockades raskt ner i korgen!
For sedan hem till farmor och följde henne till banken och sen tro det eller ej. Vet inte hur många affärer vi besökt för att hitta en mössa hon gillar. Men i en liten butik i lilla Finspång så hängde den där. Mycket passande satt det dessutom en 50% lapp på den också!
Detta firade vi med ett besök på Åbergs fik och en köttbullesmörgås :-)
Hittade nu på kvällen en tomte som undsluppit nerpackning och retfullt satt och gungade i sin gunga på balkongen. Men trots att snön föll med stora flingor så fanns ingen julkänsla kvar och han åkte vänligt men bestämt in i garderoben!


2 kommentarer:

  1. Vad produktiv du är just nu :D Det bara väller fram inlägg hela tiden. Kul!

    SvaraRadera
  2. Ja, du vet ju hur det är. Det går ju i perioder!

    SvaraRadera