söndag 6 januari 2013

Wirre och samarin!

Lite trött idag efter samkväm igår hos vännerna Mia och Jörgen. Det var ett något försenat 50-årskalas då han på annandagen då han fyllde istället hade en dejt med Ulrik då han passande eller rättare sagt opassande nog åkte på vinterkräksjukan. Sånt oflyt då de bjudit gäster och gjort en massa mat. Men som vi sa. Vinterkräkan funkar ju liksom inte att bara ta en treo och bita ihop!
Vi bjöds på paj och sallad och annat gott i både fast och flytande form!
Han hade tidigare fått en 4 liters Famous Grouse whiskyflaska som naturligtvis tullades på lite och vi hade köpt en presentförpackning med 3 olika whiskysorter av den mer rökiga sorten. Inte mina favoriter men lite kul att ge bort! Peter hittade också Playboycigarrer på nätet som han köpte. Jörgen röker inte så det var mer en kul grej.
Vi satt fram till halv två på natten och spelade kort. Först Plump som jag annars är rätt värdelös på och sen Poker. Döm om min förvåning när jag vann i båda! Värsta flytet hade jag och Peter muttrade om att det var whiskyns förtjänst pga av att jag var lite mer avslappnad än annars. Absolut! Plus att jag var jävligt bra helt enkelt :-)
Vi var hurtiga och promenerade de 3.5 km både dit och hem. Somnade nog inte förrän vid halv fyra imorse. Det var VÄLDIGT länge sen jag var vaken så länge! Sov nästan fram till lunch idag istället då! Fick dessutom ta 2 samarin under natten då den där whiskyn förvandlas till brinnande syra efter ett tag!

Peter köpte också en Playboy cigarr och den kunde han ha använt igår för då kom samtalet han väntat på några dagar- att han blivit morfar! En liten Polly kom den 5/1 och det var en rörd och tårögd morfar som stolt visade upp bilden på en liten rundkindad tjej. Ska bli fint att se henne sen. Det är länge sen det var någon bebis i familjen!
Nu packar trollen sina saker för en vecka hos sin far och Peter och jag ska hämta min bil som min snälla halvbror lagat åt mej
Sen blir det en lugn kväll och samla kraft att gå till det där skitstället till jobb dryga 2 veckor till. Önskar jag slapp men jag får helt enkelt koncentrera mej på att det är för pengarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar