torsdag 9 maj 2013

Chicken Panyang och musik!

Var på stadsbesök igår. Denna gång kom maten med. 2 ggr tidigare har den retfullt legat kvar i kylskåpet. Suckandes över snurrig höna som uppenbarligen har annat i huvudet än mat....
Blev dock sen middag, mer nattamat då klockan helt plötsligt var 23! Mycket prat och lite musikquiz (så kul när någon gillar och vet samma musik) Jag älskar musik och har med åren märkt vad man ändrar tankar och upplevelser i och med detta.
Förr var det bara en bra låt. Lite bra dunka dunka eller en refräng som fastnade. Absolut är det så även idag men texterna har blivit mycket viktigare och även musiken. Uppskattar vissa musikslingor mer och hör på ett annat sätt basgångar och bakgrundsmusik. Ett bra exempel får ni om ni lyssnar på Genesis. De har en förmåga att trixa med musiken och gör ofta en part 1 & 2 på samma låt.
Så vin och musik. Inte så bra att bara dricka vin på tom mage men ;-)
Kl 11 på kvällen så bjöd jag så på min Chicken Panyang med nudlar och jag tror det var uppskattat :-)

Nu är jag åter på hemmaplan. Tänkte kanske grilla idag men det blir nog inne. Regnskurar och åskvarning!
Imorgon ska jag jobba ett par timmar då jag tyckte min kollega behövde lite ledigt! Blir bara ca 3 timmar så det känns ok.
Sen ska jag hämta nyckeln till min lägenhet så jag kan köra upp bäddsoffan i helgen. Ska bli intressant att få en glimt av hur renoveringen går! Ser fram emot att flytta hem igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar