lördag 18 maj 2013

Försommardag!

Gårdagen strålande försommarsol gjorde mej ganska oinspirerad till att åka hem till min katastrofala lägenhet med stök och flyttkartonger. Jag borde inte fara omkring så mycket med bilen då jag behöver spara på bensinåtgången men....  jag bestämde med min väninna att komma förbi hennes lantställe. En sån fin dag som igår ska tillbringas ute! Packade ner lååånga löplinan till fraggelhunden oxå så även han kunde få ta del av lite försommaryra!
Väl inne i staden så får jag besked om att väninnan ligger för ankar i migränhuvudvärk och inte tar sej ut till ngn sommarstuga. Känns ju sådär att behöva åka 3 mil hem igen så jag tipsar henne först om att ta en Naproxen. Sen tar jag hunden och promenerar till vår "gamla" badsjö där han får ta ett försommardopp! 
Stigen som leder dit genom skogen var så vacker att man nästan blev troende! Vitsippor, humlor, skir försommargrönska och kluckande vatten.... Lycklig hund! Ja, matte kände allt av omgivningen också!
På vägen tillbaks till bilen passerade vi ett sommarhus som jag alltid gillat. Varje gång jag ser det tänker jag. Någongång!
Tog sedan en tur till farmor för lite fika och några chokladkakor för mycket.... 
Väninnan tjoar via sms... Naproxen i da shit!   
Kvällen avslutas således i vänninans kök hemma i stan med prat och skratt till sena timmen. Just sånt kommer att bli så skönt att kunna göra oftare när man bor i samma stad!
Idag lyser solen med sin frånvaro. Dock lyser försommargrönskan upp och dagen innebär kalas med mera godsaksintag om jag känner födelsedagsbarnet rätt!
Hm, kanske borde bli en löptur nu på morgonen... typ i "förebyggande" syfte!
Fin helg alla!



2 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag det blev i alla fall, och vilken fin hund. Ser ut som en pudel och om det rätt så gillar jag att klippningen är som den är så att det fortfarande syns att det är en fin hund. Håller med om att stugan ser jättemysig ut.

    SvaraRadera
  2. Tack Ingrid!

    Jo fraggelhunden är en pudel och klippningen blir oftast egenhändig då det är ganska dyrt att lämna in på salong. Han är inte förtjust i frisering så det blir oftast ett tag med saxen lite sporadiskt!

    SvaraRadera