måndag 19 augusti 2013

Myndigheter del 2

Ja, den omgående utbetalningen de skulle fixa förra torsdagen kommer uppenbarligen inte förrän denna torsdag. Orkar inte ringa och bråka. Fast det känns som taktik, att göra det så besvärligt att man tappar sugen.
Har även en "diskussion" till på gång. Denna med Landstinget och ett inkassoföretag.
För ett par veckor sedan damp en påminnelse ner i brevlådan. Gällande ett besök på Dysplasimottagningen tidigare i våras (cellprov). Vet bestämt med mej att jag betalade det besöket med mitt kort så jag kontaktade bolaget. Sedan dess har vi hållt på med mejl fram och tillbaks. Jag har skickat in en kopia på kontoutdraget som visar betalningen den 27/5. Svaret jag får är att fodringsägaren iaf anser att jag är skyldig pengar. Får ett telefonnummer till Landstingets ekonomiavdelning där de säger att vad de kan se är det betalt. Kontaktar inkassoföretaget igen med denna information och får svaret "då får de meddela oss det". De tänker alltså inte göra det. Jag svarar snällt då att de ber er kontakta dem på telnr xxxxx. 
Får omgående svar från en ny handläggare. Hon ska kolla upp saken. Hon återkommer nästa dag och meddelar att det är inte den tiden den 27/5 de ska ha betalt för utan ett uteblivet besök måndagen innan.... mej veterligen har jag inte haft någon tid utan det var ju den här jag fått! Har tidigare avbeställt en tid men det gjorde jag via mina sidor på Landstinget så det finns det bevis på.
Svarade handläggaren just som jag skrev här, att jag inte haft en tid innan. Verkar ju inte så logiskt heller att jag skulle ha uteblivit från ett besök men ha en tid 7 dagar senare?
Jag vet inte. Tror de försöker göra en galen! Nu har jag inte hört något sen i fredags. Vet inte vad de ska hitta på denna gång. Räkningen på 100 kr är nu uppe i snart 400.... vansinne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar