torsdag 8 augusti 2013

Myndigheter!

Nödvändigt ont känns de som ibland....
Väntade a-kasseutbetalning idag. Tomt så det ekar på kontot. Utbetalning noll. De ska ha ngt jäkla intyg från när jag gick min 3-månaderspraktik. Ingen vet vad det är för intyg, varken f-kassa eller Af. Och ingen svarar när man försöker nå dem! 179 kr på fondkontot fick flyttas över. Hoppas de hinner registreras tills imorgon. Kräftskiva på lördag och ett paket kräftor vore trevligt...!
Jagat betygskopior åt dottern. Motvilligt gnisslande ska de skicka. Hon är ju myndig, hon ska ringa själv! Jo, förvisso men det ligger i hennes svårigheter att både få tummen ur och att prata i telefon så... de skickar i alla fall. De kunde ju skicka i hennes namn ursäktade de sej med. ja, hon bor ju hos mej liksom!
Betyg och personbevis (?) ska skickas till den utbildning hon sökt som de inte vet att hon sökt och därför fick söka igen... Jag hoppas verkligen att detta elände kommer ge sej för henne nu när hon blir vuxen. Då hon har svårt att ha koll på allt själv behöver ju inte allt runtomkring strula extra mycket dessutom! Det har varit så ända sen typ 3:e klass. Ojdå, har hon inte lärt sej, ojdå, missade vi det, ojdå har vi glömt lämna, skicka, säga osv. Ibland känner jag mej utsliten på att ha koll på allt, fixa, ordna. Men det är så det är och det ordnar sej för tamefan har jag blivit en jävel på att fixa och ordna!
Nu ska jag ut och springa av mej lite!
Fin dag på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar