lördag 28 september 2013

Höst, husvagn, hosta.....

Idag är en ganska fin höstdag. Mannen är ute på hojtur, kanske sista för säsongen. Ikväll är kulturnatt på staden, kanske tar vi en tur ner om kvällen är fin och orken finns!
Den tryter lite för tillfället, den där orken. En envis luftrörsinfektion gör att jag låter som Barry White. Vi sjöng lite häromdagen tillsammans mannen och jag. Nu får du inte sjunga mörkare sa han, då skrämmer du mej ;-) Jag mår rätt bra när jag är hemma och ledig men känner av det på jobbet när det är lite stress och full fart. Då blir det tröttsamt och lite feberkänning. Har preparerat med med kortisonspray hela veckan nu och hoppas det tänker ge sej nu till nästa vecka då jag börjar på mitt nya jobb.
Förra veckan blev en husvagn inköpt av mannen. Ja ingen semestervagn precis. En gammal skrutt från 72 med lite fuktskador och simpel inredning. Den förflyttades ner till jaktmarken en kväll där den ska tjänstgöra som lite skydd under nätter då det ska liggas på pass efter vildsvin.
Vi tog bakvägen via Kvarsebo och Skenäs-färjan och sedan Stegeborg-färjan på det. Hamnade mitt ute i ingentinget bland bondgårdar och en vilsen röst i gpsen! Men den lotsade oss rätt till sist och nu står den parkerad i väntan på att bonden ska ha tid att komma med traktorn och lyfta den på plats på lämpligt ställe.
Får vi se om vi kan fylla frysen med griskött i vinter!
Nu ska jag lufta hunden en tur i rastgården medans solen fortfarande skiner.
Önskar alla en fin helg!
                                          I väntan på färjan...

1 kommentar:

  1. Vildsvin, har aldrig testat. Det har jag däremot när det gäller husvagnar från 1972 :-)
    Sköt om dig!

    SvaraRadera