måndag 11 november 2013

Officiellt tant...

Doktorsbesök idag bekräftar det man trott ett tag. Övergångsåldern är ett faktum. Mens lite hit och dit och hårväxt på icke önskade ställen är numera ett faktum... Bara att sätta tungan i gommen och le. 
Doktorn var i alla fall väldigt rar och osedvanligt pratglad. Konstaterade nöjt att jag förutom min brist på kvinnligt könshormon annars var helt ok. Bara att börja sjunga med grabbarna i i basgångarna i kören...
Jaja, ska inte klaga, man ska ju dit vartefter, förr eller senare. Får väl trösta mej med att jag inte då heller är speciellt fertil. Risken för sladdisar torde vara minimal!

Nä, ska gå och raka lite skägg tror jag!

2 kommentarer:

  1. Jag hoppas att du får lika lindrig övergång som jag har. Några små värmevallningar i bland är det enda jag har märkt av och det kan jag stå ut med. Mens hade jag inte flera år innan tack vare spiral så jag vet inte riktigt när den skulle ha slutat men det är i alla fall en stor glädje att slippa den. Jag har det så lätt att jag faktiskt kan säga att jag njuter av de fördelar som övergångsåldern innebär.

    SvaraRadera
  2. Om raka ändå skulle hjälpa! Jag har PLOCKAT 100 strån om dagen i fem år....skit rent ut sagt!

    SvaraRadera