torsdag 23 januari 2014

Blodtryck igen!

Då var det dax att ta det där blodtrycket igen! Går till receptionen, betalar och blir anvisad till väntrum A eller B.
Tittar bort i korridoren och ser 3 och 4 samt längre bort 1 och 2. Antar att hon menar 1 och 2 så jag bort dit och sätter mej. Efter 5 min kommer en distriksköterska och hämtar mej. Du sitter fel säger hon, vi ska dit bort. Så pekar hon mot andra änden av huset. Där pilen barnavårdcentral står. Bortom den finns väntrum A och B. Borde jag tydligen förstått!
Så vi far iväg i korridoren och jag blir invisad i ett rum. Blodtrycksmanchett på och en kudde under armen oxå. Nu ska jag vänta och vila i 10 min. Somnar nästan men tänker att det borde väl vara bra. Mer ner i varv kan jag liksom inte komma!
Så kommer hon tillbaka och gör sin koll. Ja, det hjälpte lite att nästan sova. Resultat 152/90 mot förra på 160/90. Hon var dock inte imponerad utan kallelse till farbror doktor kommer varftefter.
Inget alarmerande tröstade hon med det är inte ett högt tryck utan ett förhöjt. Kommer oftast med åldern.
Ja, tack, så tröstande! Vet inte människan att jag fortfarande är ung!
Måste nog utöka min träning med lite mer kondition oxå. Tror inte själva lyftandet av vikter är så där vansinnigt blodtryckssänkande. Måste nog till mer svett helt enkelt!
Chefen hade besked igår på mötet. Flytten planerad till 14 april så fram tills dess hänger jag i iaf!
På lägenhetsfronten har det oxå ljusnat. Skickade mannen till hyresgästföreningen med vårt 2 handskontrakt. Han ringde hem mycket glad då en jurist tittat på det och sagt att de inte kan säga upp den förrän avtalstiden gått ut (31/4) alltså 12000 kronor vi inte måste ta av det vi inte har!
De som hyr blir säkert jättebesvikna men som vi sa, det är ju även deras ansvar att kolla upp hyreslagen!
Nu ska jag fixa mat innan det är gymdax igen!
Fin kväll på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar