söndag 23 mars 2014

Bebopaluba

Så kom dagen då vi skulle avnjuta konserten jag gav min oäkta hälft i present.  Tur att värsta hostan gett sej! 
Vi började eftermiddagen med pulled pork och lite rödvin.  Första gången jag gjorde den rätten men den blev helt ok! Nästa gång ska jag dock krydda på lite mer. Behändigt är det ju att slänga in i ugnen och nästan glömma bort!
Efter middag tog vi spånkan ner till Louis de Geer och tillsammans med en i stort fullsatt salong väntade vi på att showen skulle dra igång.
Det var ok i början men blev bättre o bättre.  När gästartisterna  i form av 2 medlemmar ur Larz Kristerz äntrade scenen blev det fart på allvar och det stod klart att de inte bara kan spela dansband!
Helt galna studsade de runt på scenen till synes outtröttliga.
En kille som hette Dennis var en sk bassångare och var så bra! Ni vet en sån där som sjunger bebop.  Spexig, musikalisk och dessutom snygg ;-)
Körtjejerna var grymt duktiga och Peter Jezewski själv var proffsig och grym på att spela bas! Dock skrattade vi lita åt hans kostymer.  Såg väldigt stora ut och var i diskreta färger såsom tomteröd och pippigul!
Riktigt bra var hela föreställningen iaf. Nästan 4 timmar så valuta för pengarna!
Nu är jag dock sliten och kroppen känns ännu inte ok så jag kryper ner!
Natti!

1 kommentar: