tisdag 11 mars 2014

Glåmig

Mmm, glåmig beskriver ganska bra hur jag känner mej såhär snart halvvägs in i mars. Förvisso sjuk. hostig och snorig men ändå. Håret är slitet, trött och glanslöst. Jag måste ha en fixardag!
Ska boka tid för klippning den 25,köpa hårfärg och piffa lite. Har fått för mej att jag vill ha en ljusare koppar, lite som Helena Paparizou... Grejen är ju bara att jag är brunett och detta projekt i så fall innefattar att bleka ner håret först vilket säkert är en omfattande process! Men ska nog prova. I värsta fall får man färga ner det igen!
Fick oxå utav mannen en ansiktbehandling i julklapp som jag ännu inte nyttjat men den passar bra nu. Möta våren lite extrafräsch! Bara förkylningen vill backa lite. Hostar så lungorna värker. Tar sjukdag i dag med. Känns jättejobbigt då jag är satans envis och vill jobba. Men har bestämt mej för att lyssna på kroppen och ta det lite försiktigt.
Känner mej aningens bättre idag, tror jag iaf! Fortfarande spelar symfoniorkestern orent i bröstet och orken just nu är inte många procent. T om min 91 åriga farmor har högre tempo!
Men kanske har jag friskat på mej till helgen. Vi är ju bjudna på 40-årskalas och sånt är alltid kul! Nästa vecka fyller mannen år . Inget jämnt men lite fika ska vi väl ha. Har köpt konsertbiljetter till Peter Jezewskis (rättstavat?) 50-tals tribute. Ni vet han från the Boppers. Tror det kan bli bra drag och den musiken är ju alltid bra! Hoppas nu inte mannen läser detta men det tror jag inte!
Ha en fin tisdag alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar