torsdag 3 april 2014

Sug och flärd

Har tappat sugen lite. En vecka kvar på mitt jobb som jag haft senaste 6 månaderna och trivts väldigt bra på. Nästa fredag stänger verksamheten ner för omfattande renovering och jag blir en vikariehoppa inom kommunen. 
Har varit väldigt engagerad på det här jobbet. Slitit, fixat och styrt upp. Tycker sånt är kul och givande. Nu känns det dock ganska trist och det blir inte så mycket engagemang. En del av personalen har oxå varit grinig och klagat. Jag kan ta kritik men den får gärna vara konstruktiv. Gnäll liksom bara väcker motvalskärringen!
De är säkert oxå påverkade av kommande flytt och en massa annorlunda nytt. Fast jag gör grimaser iaf, när de inte ser ;-) Kan ju tycka det är lite märkligt med gnäll över matportionerna med tyngdpunkten på att barnen inte får äta sej mätta endast gäller dagar med köttfärssås, köttbullar eller korv etc. De dagar jag serverar mindre poppis mat kastar jag mycket men ingen klagar över att barnen inte fått tillräckligt trots att en del ätit yttepytteportion!
Ska inte jobba första veckan när mitt arbete slutat. Vet inte om man får säga så men ska vara hemma och hinna ikapp lite. Med hem, mej själv och allt. Har jobbat i stort sett ett sträck sen januari förra året så jag tänker vara arbetslös 100 % i en vecka. Sen kan de börja slita och dra i mej!
Nu väntar snart en spårvagnsfärd ner till Grand Hotell och Spa Relaxcenter. Fick en ansiktsbehandling modell lyxig värre av mannen i julklapp. Har glömt bort den men nu så! Ni kommer inte känna igen mej efter, blir 20 år yngre, minst!

2 kommentarer:

  1. Som "gammal" kokerska förstår jag din frustation, och du är helt klart värd en ledig vecka :-)

    SvaraRadera