fredag 9 maj 2014

Partytält

Smattrar rogivande på tältdukens tak.
Ja, jag ligger inte i tältet men taket är precis nedanför balkongen i sovrummet.
Köpte ett tält på jysk idag och än så länge är det lite provisoriskt uppsatt. Problemet är nämligen att det ska stå intill husväggen men vi kan då inte öppna altandörren då tältet är lite för lågt. Fantasi och geniknölarna gnuggas varma och nåt ska vi nog komma på!
Den 24 är det inflyttningsfest så då ska det vara piffat och klart!
Snorandet har börjat ge sej men halsen låter som om jag druckit starkvaror som jag iofs kanske borde! I medicinskt syfte alltså,  inget annat!
Men ska inte klaga. Läser om bortopererade tånaglar och onda arslen och min onda hals är blott en fis i kosmos!
Styrkekramar till er! <3

2 kommentarer:

  1. Vad kul med inflyttningsfest! Hoppas ni får fint väder. Jag tycker att du kan ta dig en tuting både i medicinskt syfte och för att det är gott. Inget att skämmas för och jag tror inte att du tillhör någon riskgrupp :) Jag skyller på medicinska orsaker när jag är ute och dricker 2 glas vin för att orka. Att det sedan slinker ner någon drink som smakar väldigt gott är helt ok och inget jag har dåligt samvete för. Det är bara om det är dags för provtagning nära inpå som jag tänker mig för (ögontjänare ut i fingertopparna).
    Man har alltid rätt att tycka att man har det besvärligt även om andra har problem som verkar värre. Ont i halsen ÄR jobbigt! Krya på dig och ha en skön helg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ingrid! Det är många som dras med envisa baciller denna vår.
      Inflyttningsfesten kommer innehålla mycket sång och musik så jag hoppas man kan skråla med då ;-)
      Synd att ni mina bloggvänner bor så långt bort annars hade ni varit hjärtligt välkomna!

      Radera