måndag 19 maj 2014

Sena vanor

Sena vanor skaffar man sej lätt när man varit ledig några veckor. Inte för att jag ligger och drar mej långt inpå förmiddagen,  men jag går ju inte upp halv sex som annars.
Igår blev klockan midnatt innan jag kröp ner. Var ändå okej, inga småbarn hemma och lite städning stod på schemat.
När så telefonen ringer 07.20 fattar jag inte vad det är. Stänger av men det ringer igen.  Sömnigt svarar jag och det är någon som behöver en kokerska,  typ bums. Har sån tur att det är förskolan runt hörnet! Så hoppar i byxorna och borstar tänderna . Är på plats till 8.
Ordinarie har fått ryggskott så fram till onsdag ska jag vara där till att börja med. Har en känsla av att det kan bli längre!
Så nu blir det badet och sängläge skapligt idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar