onsdag 9 juli 2014

Mera sommar!

Idag masade sej tempen upp på 30 grader! Svettigt att jobba i kök kan ni tänka! Tänk om man blir smal av allt svettande? Hmmmm!
Ac:n orkar knappt kyla ner värmen i bilen när jag åker hem. Är det varmt i mitt kök så är det nästan risk för svedd skinka när jag sätter mej i bilen som stått i strålande solsken 6 timmar. Tur man inte har skinnsäten!

Hem och rafsa ihop en enkel matsäck och informera att idag blir det ett dopp i sjön istället för bassängen på friluftsbadet.
Yl från minstingen. Jag badar inte i sjö, Det är äckligt och bara brunt vatten. YYYYYYLLLLL!
Gissa vem som inte skulle gå upp sen när det var dax att åka hem! 
Jag säger inte vem men det börjar på W och slutar på illiam....!
Väl hemma så var det bara att byta om för Mc-tur. Brorsan hade ju lånat min hjälm men vi hade en extra som nog skulle funka. Mm. Bror tjatar på mej att han tycker min hjälm är för stor. Du kan ju inte ha större huvud än mej påstår han. Jupp, så är det nog. Jag har en medium.den vi hade hemma var en small.
Man ska se ut som en hamster så hårt ska den sitta förkunnar han.

Får hamsterkinder, grisögon och glasögonen sitter fel. Dessutom riskerar jag att bita mej i kinden i varenda gupp då hjälmen trycker dem inåt så insidan av kinden hamnar mellan kindtänderna!
Sorry bror. Du har en tjockskallig syster!
Nu blir det ett badkarsbad medans mannen kollar fotboll. Bara ett par matcher kvar sen slipper man det eländet iaf!

2 kommentarer:

  1. Enda fördelen med att vara sjukskriven är att man sådana här dagar kan tillbringa sin tid vid en sjö och inte behöva tänka på tider och jobb. I vanliga fall är jag avundsjuk på er som kan arbeta men just nu är jag ganska nöjd.

    SvaraRadera