söndag 13 juli 2014

Vita haren

Efter att ha känt mej smågrinig och trött hela dagen sov jag en timme i soffan. Sen kändes allt lite bättre faktiskt! 
Nu är det fotboll (mest mannen som intresserar sej) och tvättstuga. Livade upp tillvaron lite med glass och hemgjord chokladsås. Den är väldans god och jag ska prova att göra den på stevia och se om det går.
Den heter Vita Harens chokladsås och ni får receptet nedan!
Nu är det dax att lalla bort till tvättstugan igen stärkt av ett stort sockerintag!
Ha en fin kväll!

0,5 krmsalt
100 gsmör
6,5 dlströsocker
2,5 dlvispgrädde
2 dlkakao, 75 g
0,5 tskvaniljsocker
2,5 dlmjölk

Koka allt utom kakao och vaniljsocker på svag värme ca 1 timme. Blanda i resterande ingredienser och vispa med elvisp ca 7 min.
Ät och njut!

3 kommentarer:

  1. Glass är gott och livar alltid upp stämningen! Jag tänkte att jag skulle skriva av receptet men jag vet att jag har blivit alldeles för lat med åren för att orka göra egen chokladsås. Vissa saker är lättare att köpa ;) Sommarkramar!

    SvaraRadera
  2. Jag ska ta med den till dej Ingrid som inflyttningspresent!

    SvaraRadera