fredag 22 augusti 2014

Disneyland after dark

Fredag!!

Var tisdag, onsdag och torsdag tog vägen har jag ingen aning om. Den här veckan är nog den snabbaste jag upplevt! Klarade även denna dagen trots diverse störningsmoment som att Nomus (de som har han om livsmedelshanteringen i mitt kök) kom idag för att upprätta nytt avtal. Det finns ju liksom inte tid till möten för en annan! Trevlig var hon i alla fall och jag sprang runt och jobbade samtidigt som vi pratade men hon är nog van vid stressat köksfolk!
På menyn idag stod pannbiff, sås och potatis och när man ska sno ihop 150 st tar det ju sin lilla tid! När jag sen sätter på spisen för att göra sås tar det mej ju ca 20 minuter innan jag upptäcker att  ngn ordentlig personal slagit av huvudströmbrytaren... 20 min innan maten ska serveras! När det samtidigt börjar lukta bränt och jag inser att kokeriet har gått torrt är stressnivan ganska hög men 10.45 stod maten på bordet!
Nu väntar ett fredagsbad med något gott på badkarskanten innan middag och senare ikväll hårdrockskonsert med Sabaton och D.A.D. Den äger rum vid Folkets Park som är tvärs över gatan. Dock utomhus och de pratar regn... Blir regnkläder i ryggsäcken!
Önskar er alla en trevlig och skön helg!

3 kommentarer:

  1. Bra gjort att lösa alla problem och vara effektiv trots besök och samtal. Det är koordinationsförmåga när den är som bäst. Ha så kul i kväll. Hoppas det inte blir alltför blött :D

    SvaraRadera
  2. Simultanförmåga menar jag ju men det var säkert bra koordination inblandad också ;)

    SvaraRadera
  3. Haha, ja man vill ju gärna som tjej skryta med den där simultankapaciteten! Det här var nog mer envishet!

    SvaraRadera