torsdag 20 november 2014

Hål i plånboken

Det blev det idag när jag var hos svägerskan på Specsavers och beställde nya glajjor. Testad fotad och puffad i ögonen konstaterades att synen blivit sämre både i läsglas och på längre håll. När jag efter ett antal turer med olika styrkor till sist fick prova de inställningar jag hade på mina gamla glas kunde jag inte ens läsa! Så tror jag behöver nya! Progressiva, antiditt och antidatt plus att jag kostade på solglas landade så den nätta lilla summan på 3000 riksdaler. Huga!
Men jag kommer att se bra och det kommer bli skönt att ha solglasen för just sommartid för det går inte att ha bara solglasögon för då ser jag ingenting! Så nu ryker pengarna jag fick för min gamla tv plus att jag som nu påpassligt fyller år i december önskar mej pengar till glasögonen istället för presenter. Det är rätt bra tycker jag för det är något jag behöver och familjen brukar tycka det är ganska bra när man har saker man vill ha så de inte behöver tänka ;-)
Nu har veckan rusat iväg igen och imorgon är det återigen fredag. Har inga planer men övningsköra lite med dottern och kanske gå ner på puben på lördag och lyssna på mannen som trubadurar med kompisen. Har ni andra något kul på g? 
Annars får ni ha en trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Det är ju tyvärr inte så mycket att välja på. Det är bara att betala och se glad ut för man måste ju se. Sedan kan man bara hoppas att synen inte förändras på många år. Bra idé att önska bidrag till glasögonen i present.

    SvaraRadera
  2. Det är 4 år sen förra besöket så hoppas det dröjer nu!

    SvaraRadera