lördag 31 januari 2015

Old Gold

Städning, gym, kebabsallad, bad, hår och sminkfix, allt i ovan nämd ordning! Nu knaprar jag välförtjänta ostbågar och sippar lite vin.
Det är galej ikväll. På lokal! Det är ju inte allt för ofta det händer under just de förutsättningarna att det dessutom inkluderar att man ska sprattla lite med de lurviga(just nu 3 dagarsstubb). Därav intaget av sprattelvatten! Old Gold party på festlokalen som ligger 500 meter från oss känns nära och bra. Minimiålder 35 år och hits från 70, 80 och 90-tal. Specialguest Dr Alban. Ja, kanske lite töntigt men min årgång uppskattar musik från dessa årtionden och jag sprattlar hellre till sånt jag tycker om!
Hemmavid gäller för tillfället läge Status quo och jag försöker vänta ut någon form av besked men det verkar vara lite strutsvarning (ni vet, stoppa huvet i sanden) så jag får väl återigen för att citera Nillas medelålderskrisfrågespalt kliva ur min comfortzon igen och ta upp diskussionen om hur vårt framtida liv ska se ut. För en vecka sen disskuterades särboalternativ. Denna vecka diskuteras ev inköp av ny bil och husvagn (en väldigt ensidig diskussion!) Ja, när jag vänder mej så sitter arslet bak i alla fall vilket alltid är en tröst! Nä, tar lite vin till och väntar in partygänget.
Go helg alla fina!

1 kommentar:

  1. Glöm alla funderingar en stund och ha en jättekul kväll :)

    SvaraRadera