söndag 19 april 2015

Söndagsmorgon

Fortfarande är det bara jag som är vaken klockan 10.20.  Var ni på fest eller? Jo, så var det!
Gubbens ex hade 50-års baluns på lokal. Hon sjunger i ett rockband och bjöd helt enkelt in familj och vänner till en konsert! Det var jättetrevligt och de var väldigt duktiga. Det var tre i bandet som fyllde 50 varav en skotte. Det resulterade i att han hade besök från sitt hemland vilket medförde säckpipa och skotsk dans!
Dottern körde oss dit och skulle hämta sen. Efter någon timme kom ett samtal. Mamma, kan ni ta spånkan hem? Grannarna grillade, gitarren åkte fram och med den även lite cider.  Jodå, den gick ju strax utanför så klart hon skulle få lite festkväll oxå.
Vi var hemma redan vid midnatt, dottern kom sprudlande glad in vid halv tre tiden och kramades godnatt. Tror hon är lite trött idag men hade så trevligt där hon satt med 2 grabbar och grillen de tände för 3e gången för att det var så kallt!
Själv har jag inga sviter efter festen, däremot förkyld, igen. Börjar nog förstå att det är kroppen som protesterar mot all röra runtomkring men det är ju som det är. Skrev jag att jag fick lägenheten? Jodå. Senast 1 juli förhoppningsvis 1 juni flyttar vi till en liten 2a precis bredvid där vi bodde förut. Vill att det ska vara nu. Känns som vi bara behöver börja om. Sen hur det blir framledes med förhållande och sånt det tar vi vartefter. Just nu är det bara att hålla ihop livet hjälpligt och planera nya lägenheten. Dottern vill ha det Chabby chickigt så vita möbler letar vi :-) Vårväder utlovas under kommande dagar så får väl passa på att fylla på d-vitaminförrådet så länge jag har min uteplats! (har iaf balkong sen!)

1 kommentar:

  1. Låter som om du hade kul. Bra! Solen skiner säkert lika skönt på balkongen.

    SvaraRadera