tisdag 21 juli 2015

Våga kärlek!

Men vilket tråkväder det är! Visst, frampå kvällen brukar det klarna upp men dagarna är ostadiga och värmen är ju sisådär! Hade jag bara varit i lägenheten i stan hade jag nog blivit förbaskat rastlös! Har ju ett par vänner att hälsa på men samma där att vädret ställer till det. De har båda hund och då blir jag ju beroende av att mestadels vara ute.
Nu har jag ju tur ändå mitt i semestervädret som precis träffat trevligt sällskap. Det trevliga sällskapet har dessutom hus på landet OCH det trevliga sällskapet tycker som plus i kanten att det är attans trevligt när undertecknad är där! Där får jag skrota runt och företa mej med diverse små projekt såsom plocka av jordgubbar och rabarber som det blev god marmelad av!



Emellanåt blir det en promenad och bara regnandet slutar ska det bli lite blåbärsplock! Så just nu går dagarna fort. Jag blir hämtad på morgonen och hemskjutsad på eftermiddagen. Han har en grabb hemma varannan vecka och så här i början ligger vi lite lågt så då är vi förpassade till telefonen kvällstid. Jag blir otroligt ompysslad och kramkontot har fått massor av insättningar :-D
Jag trodde väl att jag skulle tappa sugen att pussa på fler grodor efter alla misslyckanden men just nu känns det som det finns en mening med allt. Som någon sa, ibland får man vänta tills de bästa blir lediga!
Sen finns säkert alltid någon som förfasas över att jag "redan" hittat någon. Men för det som vet hela historien vet att mitt gamla förhållande var på upphällningen redan i höstas och att tiden fram tills försommaren var lite som Lisa Nilssons Ett långsamt farväl. Känslomässigt var jag så färdig jag kunde vara och trygg i vetskapen om att jag var både mentalt stark och att jag rent ekonomiskt kunde stå på egna ben. Så varför inte släppa in lite kärlek igen. Jag vågar för att vinna!


2 kommentarer:

  1. Det är du verkligen värd och jag är jätteglad för din skull :)

    SvaraRadera