torsdag 17 september 2015

Förberedelser

Så har snart ännu en vecka gått och snart är det en endaste vecka kvar av den här kursen!I dag har vi haft praktiskt prov. I morse fick vi en lapp med den råvara vi fick tilldelad och på min lapp stod det fisk! Närmare bestämt lax. Sen var det bara att spåna loss, utan recept. Lyckades få ihop en champinjontoast med lite västerbottenost. En krämig laxpasta samt en vaniljpannacotta. Allt som allt gick det ganska bra fast jag valde enkla rätter. 
Har haft det väldigt trevligt och skulle gärna gå kvar 6 veckor till! Skulle faktiskt kunna tänka mej att bli yrkeslärare men vill inte ta fler studielån för att klara av det så jag får nog bli i mitt kök!
Jag är däremot ganska taggad på att ta tag i massa saker när jag åter är på plats igen. Både lite ny matsedel och lite nya rutiner som kanske inte är så populära i början men jag hoppas att jag får gehör och förståelse. Det är ju ett gemensamt mål att vi ska sträva efter ekologisk och bra mat och då är det ju faktiskt lika viktigt att vi alla är insatta och följer de riktlinjer som finns.

På lördag är det oxå dax för kräftskivan som kändes som det är ganska länge sen vi planerade! men tiden rusar som sagt bara på! I går var mannen och jag och inhandlade lite tillbehör och i dag har jag handlat till det bröd och den paj jag ska fixa.
Tältet står uppe sen förra helgen och det är stort och täcker hela verandan! Men det är bra så vi får plats!
Nu tror jag att jag ska baka lite paj så det inte är så mycket att stå i på en gång sen!
Tjohej!
               Så här ser det ut efter ett pass i provköket på torsdagar! Sen äter vi av allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar