tisdag 27 oktober 2015

Höstfint

Helgen innebar ju lite höstfint i mannens trädgård och nu när jag är hemma i stan igen så kände jag att jag ville göra lite nytt och fint hemma. Lite nya gardiner, kuddar och några tavlor blev det. Letar efter ett par nya mattor oxå men har inte hittat några i rätt prisklass än men letar vidare!
På jobbet har jag läskigt Halloweentema med trollris, bläckfiskarmar och annat äckelmysigt! Barnen är väldigt fascinerade av min pumpaljusslinga samt den burk jag fyllt med rött vatten och stoppat i spindlar och ett avhugget finger. De är med skräckblandad förtjusning de storögt undrar vems fingret är.....!
Danskursen kändes rätt bra igår med och kanske kan det bli ett dansant par av oss :-D
Igår fick jag också provsvaret från min konisering och att det var lätta cellförändringar jag hade haft. Det låter som ett positivt ord så det utgår jag ifrån. Kontrollbesök om 6 månader sen hoppas jag springet på den avdelningen är över!
De där kvinnliga torktumlartankarna har härjat i min lilla hjärna några dagar och den största orsaken till det är som oftast jag själv. Ibland hjälper det att bara få råd och ett öra till låns och av alla "gamla" vänner som finns att tillgå kände jag ingen lust att prata med någon. Folk har fullt upp med sitt idag men ibland tycker jag det är lite ledsamt att den enda kontakten man har är ett gilla på FB eller på sin höjd en kommentar! 
Mitt bästa öra jag har tillhör fina Ingrid som alltid lyssnar, ger råd utan att döma. Tänk vilken tur att du har "ploppat" upp i mitt liv! <3
Hjärnspökena är under kontroll och jag försöker envist att fortsätta jobba på mitt stora problem som handlar om att konfrontera rädslan över att något negativt ska hända om man säger ifrån. Det är något jag kämpar med både privat och i arbetslivet. Jag tror absolut på att vara snäll och smidig men ibland önskar jag att jag kunde få lite mer jävlar anamma!
Nu ska jag hoppa i ett bad - igen! Badade igår med! Det är så skönt och jag har fått avstå i 4 veckor!
Så trevlig kväll säger jag med en halv mollbergare i pikstil :-D

1 kommentar:

  1. Tack gulliga du <3 Jag blir både generad och glad men mest är jag också tacksam för vår vänskap :)

    SvaraRadera