tisdag 29 mars 2016

Händelserik men avkopplande påskledighet!

Så skönt med långledigt och vilket väder vi fick! Jag har haft sköna sovmornar hos mannen. Lite påta trädgården och en dag gick åt till att tvätta fönster, närmare bestämt 15 st har han på sin "lilla" stuga!
Hade lånat pappas elektriska fönsterskrapa så det gick ändå ganska lätt och jag blev positivt överraskad. Den kanske inte gör jobbet snabbare än en van putsare men jag som tillhör kategorin som tycker just det hushållsarbetet är ganska trist uppskattade den! Sen blev det inte något söligt heller utan blanka o fina utan ränder!
Lördagsmorgon innebar matsäck med kaffe och äggmackor samt fiskespön! Det blev ingen längre utflykt utan vi hamnade vid Bråviken. Först var det blåsigt och grått men vartefter släppte det upp och blev en strålande vårdag! 
Inte en fisk så långt ögat nådde men solen och matsäcken (ja, sällskapet oxå så klart)var alldeles underbar så vi var nöjda! Väl hemma igen plockade vi fram förra årets fiskelycka i form av några abborrar som hamnade på grillen i folie. Dessa ackompanjerades av en äppelpaj med vaniljsås som vi mumsade i oss i sällskap av svärisarna.
Igår stod både besiktning av bilen samt påskmiddag hos farmor på schemat. Bilen tog sej igenom med en 2a vilket var väntat då jag hört ett litet klonkande från framvagnen. Et stycke styrled måste bytas men med mannens rabatt hämtade jag ut en idag för dryga 230 kronor. Att jag dessutom har en alldeles egen mekaniker gör ju inte saken sämre! Men jag ska nog fixa en god middag som tack!
Ja, påskmiddagen blev just god och hela helgen har som för många andra inneburit ett ganska stort intag av både mat och godis så nu blir det att dra åt den svångremmen ett tag framöver!
Mina tjejer stod för dagens konstverk i form av tårtan till kaffet. Både fin och god!



1 kommentar:

  1. Låter som en väldigt trevlig påskhelg tillsammans med de du gillar mest :)

    SvaraRadera