onsdag 2 mars 2016

Jobb, tapeter & danspjuck!

Idag har senaste dagarnas strålande men kyliga väder bytts ut mot grådask. Ja, det positiva var ju att man inte behövde skrapa rutan i  morse! Trodde jag skulle ut och springa när jag kom hem men i Runkeeper stod det vilodag! Så då får det bli så! Jag följer ett program som på 28 träningspass ska hjälpa mej i form till 5 km i skapligt tempo. Jag ska alltså springa vårruset i år, inte gå!
Nu blev det så att de dagar detta program går av stapeln är samma dagar jag har gymmet. Jodå, det är inte hugget i sten med gymmet men nu när dottern plötsligt jobbar heltid så gäller det att planera in det så det passar för både henne och mej. Så emellanåt blir det så att det blir dubbelpass. Som man håller igång nu borde ju kroppen svara med att framåt sommaren släppa lite på tantfläsket men det blir man väl varse!
Jo, för dottern går det strålande. Hon trivs och en av hennes kollegor var på min arbetsplats idag och kom in och talade om vilken trevlig och framåt dotter jag har. Det värmer mamma-hjärtat!
Hon planerar för kommande evenemang i sommar och räknar o räknar budget nu när hon plötsligt kommer tjäna pengar! Grymtade lite när jag presenterade min betalahemmakalkyl men inser att jag måste ju oxå få allt att gå runt och gärna dessutom få lite över nu när ekonomin förbättras.
Så på fronten barn vs jobb och inkomst ser det i nuläget bra ut!
Den stora har anmält sej till en 3-dagars provapåkurs vid Ädelfors folkhögskola. Den ligger utanför Vetlanda och har inriktning dataspelsutveckling som hon är intresserad av. Dessutom inriktar sej skolan extra till personer med vissa funktionshinder så det innebär att det finns möjlighet till extra stöd om det behövs. Den verkar bra och ligger fint. Det blir till att bo på internat men att hon ens överväger det är så fantastiskt med tanke på hur rädd och försiktig hon varit förr!
På kärleksfronten är det bra och just nu har mannen projekt renovera rum på nedre våningen. Det har målats, spacklats och tapetserats. Idag ska listerna dit och sen är det dax att börja leta inredning!
Förutom lite bär och hållaihjälp så överlåter jag sånt fix till honom. Han är duktig och jag alldeles för otålig! Jag sköter markservicen när jag är där men är med och kollar så något lär jag mej nog!
Häromdagen lyckades jag oxå hitta ett par dansskor! På Blocket. Min storlek och modellen verkade vara bra för mina fötter. De var oanvända men var inköpta för flera år sedan i Huvudstaden i en specialaffär för dansskor. 1500 riksdaler hade de kostat, ja, ni förstår ju varför man letar begagnat!

Hon bodde dock i Valdemarsvik men skulle turligt nog in på shoppingtur förra helgen så då möttes vi upp. Jag måste ju ändå prova för det funkar inte om de inte sitter bra när man ska nöta flera timmar i veckan på dansgolvet. Men de satt som en smäck och 250 kronor tyckte jag var ett riktigt fyndpris för ett par läderskor. Dessutom av välkänt märke!
Så i söndags blev det att dansa in dem på fridansen. Lite svårt i början för de är ju ganska hala så jag får öva på att hålla tillbaka i mina snurrar för annars kommer jag ett helt varv till ;-)
Men ingen skoskav och baske mej om det inte gick bättre att dansa oxå!
Nu ska jag ner till affären och hämta mitt paket från Forever som nyss kom! Så nu blir det att leverera varor!
Det syns inte så bra på bilden men det här är fondväggen som har motivet av murad sten. Den är riktigt snygg och har lite 3d effekt. Övriga väggar blev vita.

2 kommentarer:

  1. Livet leker hos dig just nu verkar det som :) Massor av positiva händelser som förgyller vardagen. Hoppas det fortsätter så både för dig och döttrarna :)
    Stor kram <3

    SvaraRadera
  2. Men vilket inlägg, jag riktigt känner energin som flödar. Vad härligt att så mycket flyter på. Kramar

    SvaraRadera