torsdag 11 augusti 2016

Rörigt

Av förståeliga skäl är allt ganska rörigt nu och jag antar att den närmsta tiden kommer gå i samma tecken.
Häromdagen hade pappa 38.5 i feber och tungt att andas.  Jaha.  Här kommer lunginflammationen tänkte jag.  Min farfar fick den i slutskedet av sin sjukdom och gick bort på en dag.
Dagen efter möter jag en feberfri far som efter omständigheterna är skaplig.
Senaste dagarna har han dock varit trött och slumrar bort emellanåt.
Nu har äntligen hemtjänsten börjat fungera utan att han behöver larma för minsta lilla och de kommer 9 ggr per dygn vilket känns otroligt avlastande. Han äter nästan inget men har sen i förrgår druckit mycket. 
Idag efterfrågade han dock pannkakor så jag ska steka ett par på jobbet imorgon och åka ut med. Kanske blir nån raggmunk oxå!
Chefen kallar han mej för. Jag tror det är positivt menat för han vet att jag styr och ställer så allt ska bli bra.
Om telefonen ringer och det är någon myndighetsperson så säger han, vänta,  du ska få prata med chefen  ;-)

Så det blir mycket åkande fram och tillbaks. Nu behöver man ju iallafall inte åka varje dag utan brorsan och jag delar på det. Nu när vården funkar så kan man ju känna ett annat lugn att de har tät koll.

Nu är det bäst att släcka ner.  Börjar 6 imorgon.
Sussa gott!

2 kommentarer:

  1. Du har väldigt mycket att fundera på och fixa med just nu så jag förstår att det känns rörigt. Det är i alla fall bra att ni är två som kan turas om med att vara hos pappa. Känslomässigt kommer det att vara berg-och-dalbana ett tag men konstigt nog så klarar man det man måste.
    Stor kram <3

    SvaraRadera
  2. Ja det verkar lite rörigt och tänk så skönt att du har möjlighet att få lite andrum hemma på ett sätt. Särbo behöver inte vara fel men är ju inte lätt det heller. Kram

    SvaraRadera